Κρήτη | Στα άδυτα του…μετροπόντικα! | Photos

κρήτη-στα-άδυτα-τουμετροπόντικα-photos-191521

metropontikasΈνα ολόκληρο εργοτάξιο έχει στηθεί στις παρυφές του βουνού που οδηγεί στο Οροπέδιο Λασιθίου και ο μετροπόντικας έχει ξεκινήσει να σκάβει για να…διανοίξει μια σήραγγα 3,5 χιλιομέτρων! Μπήκαμε στα άδυτα του εργοταξίου παρακολουθώντας το έργο που γίνεται εκεί το οποίο είναι μοναδικό όχι μονο για την Κρήτη, αλλά και ολόκληρη τη χώρα!

Έλληνες και ξένοι της κοινοπραξίας που έχει συστηθεί με την  ΙΝΤΡΑΚΑΤ δουλεύουν πυρετωδώς για να ανοίξουν τη σήραγγα η οποία ίσως είναι και νωρίτερα από ένα χρόνο έτοιμη!

«Όλα τα σημάδια είναι καλά! Η εκκίνηση του συρμού ολομέτωπης κοπής ΤΒΜ για την κατασκευή της σήραγγας που είναι μοναδική περίπτωση για την Ελλάδα πήγε πολύ καλά» λέει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ.Λευτέρης Κοπάσης.
Ο μετροπόντικας κάνει τα πρώτα 200 μέτρα για να μπει όλος στη σήραγγα που θα έχει συνολικό μήκος 3500 μετρα με διαμετρο 5 μετρα κι ο αγωγος 1,8μ. και θα έχει την δυνατότητα να μεταφέρει 20 κυβικά/ δευτερόλεπτο !

Όπως τόνισε ο πολιτικός μηχανικός κ. Μάρκος Πατρελάκης είναι ένα πολυ σημαντικό έργο για το σύστημα έργων του Αποσελέμη.» Χωρίς τα έργα ενίσχυσης του ταμιευτήρα , θα ήταν μία επένδυση που δε θα απέδιδε τα αναμενόμενα.»,σχολίασε.

Η παραλαβή και συναρμολόγηση του ΤΒΜ εντάχθηκε στο τμήμα του συνολικού έργου του φράγματος για τη διάνοιξη της σήραγγας και είναι προϋπολογισμού 69 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο,θυμίζουμε, αφορά στα έργα εκτροπής των πλημυρικών υδάτων από το Οροπέδιο Λασιθίου δια μέσου  της σήραγγας Οροπεδίου και στα έργα κατάντη της εξόδου της σήραγγας μέχρι τον Ταμιευτήρα του Φράγματος Αποσελέμη.

Η σήραγγα εκτροπής των υδάτων Οροπεδίου Λασιθίου έχει συνολικό μήκος 3425,50 μ. σε οριζόντια προβολή  και σταθερή κατά μήκος κλίση ίση με 15,07% σε όλο το μήκος της. Ο αγωγός πτώσης, χαλυβδοσωλήνας DN 1800 χλσ., που θα τοποθετηθεί εντός της σήραγγας εδράζεται σε βάθρα επι της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας.

Η εκσκαφή και η  επένδυση της κυκλικής σήραγγας οροπεδίου Λασιθίου γίνεται με μηχάνημα ολομέτωπης κοπής για την διάτρηση σηράγγων με  διπλή ασπίδα [ Tunel Boring Machine (TBM)

Η εσωτερική διάμετρος της σήραγγας μετά την επένδυση θα είναι 4,35μ ενώ η εκτιμώμενη διάμετρος εκσκαφής της σήραγγας με ΤΒΜ θα είναι περίπου 5,05μ. Η εσωτερική επένδυση θα γίνει με προκατασκευασμένα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος C40/50 (segments) πάχους 0,20μ.

Το μηχάνημα ολομέτωπης κοπής είναι κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους (με τους υποστηρικτικούς συρμούς) 180 μέτρα.

Πίσω από την τελευταία ασπίδα θα τοποθετούνται τα προκατασκευασμένα στοιχεία από οπλισμένο σκυρόδεμα   της μόνιμης επένδυσης.Το δάπεδο κυκλοφορίας της σήραγγας θα διαμορφωθεί με προκατασκευασμένα στοιχεία από οπλισμένου σκυροδέματος μήκους 1.30,πλάτους ~3,00μ  όπως και τα segments επένδυσης. Η τοποθέτηση του δαπέδου θα γίνει μετα την διάνοιξη της σήραγγας.

Ο σχεδιασμός του ΤΒΜ καθώς και οι υποστηρικτικοί συρμοί του αυτού είναι πλήρως εξοπλισμένοι έτσι ώστε να παρέχουν όλα τα απαιτούμενα εργαλεία , εφόδια και εγκαταστάσεις προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του έργου. Ειδικότερα θα περιλαμβάνει τον κύριο εξοπλισμό για τις ανάγκες της διάνοιξης  όπως:

Σύστημα μεταφοράς – ανάρτησης –τοποθέτησης των προκατασκευασμένων

Σύστημα παραγωγής και έγχυσης ενεμάτων –κονιαμάτων

Σύστημα πλήρωσης των κενών πίσω από την επένδυση.

Διατρητικό για την διάνοιξη οπών τσιμεντένεσης βελτίωσης της βραχόμαζας.

Επίσης οι υποστηρικτικοί συρμοί  συμπεριλαμβάνουν

Καμπίνα TBM Ελέγχου στην οποία θα είναι εγκατεστημένα τα συστήματα ελέγχου του εξοπλισμού καθώς και το αυτόματο τοπογραφικό σύστημα καθοδήγησης.

Συστήματα   Ανίχνευσης Αερίων

Συστήματα ανίχνευσης φωτιάς και πυρόσβεσης.

Σύστημα Επικοινωνίας

Το κύριο υδραυλικό σύστημα και τα συστήματα λίπανσης .

Σύστημα νερού αλλά και σύστημα διαχείρισης ακαθάρτων.

Συστήματα πεπιεσμένου αέρα – αεροσυμπιεστές.

Δευτερεύον και πρωτεύων σύστημα εξαερισμού και καθαρισμού αιωρημάτων σκόνης κλπ.

Σύστημα Φωτισμού καθώς και φωτισμού έκτακτης ανάγκης

Πλήρες ηλεκτρικό σύστημα (μετασχηματιστές και  καρούλι περιέλιξης καλωδίου)

Γεννήτρια έκτακτης ανάγκης

Διάδρομος διαφυγής για το προσωπικό καθώς και ειδικό βαγόνι διαφυγής-παραμονής εκτάκτων αναγκών

Πηγή : cretalive.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook