Οι Έλληνες ποντάρουν στην ανάπτυξη με… καφετέριες και σουβλατζίδικα!

οι-έλληνες-ποντάρουν-στην-ανάπτυξη-με8-158076

souvlakiΜπορεί η ανάπτυξη να περνάει μέσα από νεοφυείς επιχειρήσεις, από την τεχνολογία και το μοντέρνο επιχειρείν, ωστόσο στην Ελλάδα οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι σχεδόν «κολλημένες» στο χώρο της εστίασης.

Κοινώς: αυτό που ενδιαφέρει τον Έλληνα επιχειρηματία είναι να ανοίξει καφετέρια ή σουβλατζίδικο! Την ίδια στιγμή εμφανίζεται μια αξιοσημείωτη μείωση στις επιχειρήσεις ένδυσης οι οποίες φαίνεται πως πληρώνουν ακριβά τα επίχειρα της οικονομικής κρίσης.

Η κουλτούρα του φαγητού έξω από το σπίτι ή ακόμα και του γρήγορου φαγητού, σε κεντρικά σημεία των μεγάλων πόλεων, ανεβαίνει ολοένα και περισσότερο. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως όλες οι επιχειρήσεις εστίασης θα κρατηθούν εν ζωή.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Vima.gr, στην εστίαση επενδύουν πολλοί Έλληνες κεφάλαια, ευελπιστώντας ότι η άνοδος του τουρισμού θα παρασύρει και αυτόν τον τομέα. Μεγάλες αλυσίδες εστίασης προχωρούν στην ίδρυση νέων καταστημάτων ή σε ριζική ανακαίνιση, ενώ παράλληλα αρκετοί άνεργοι μεταπηδούν στον χώρο της εστίασης για να απασχοληθούν. Μάλιστα, στην Ελλάδα το 2013 η πρώτη κατηγορία επιχειρήσεων που ιδρύθηκαν είναι οι καφετέριες και ακολουθούν τα σουβλατζίδικα.

«Είναι γεγονός ότι παρατηρείται μια έντονη τάση για αντικατάσταση μαγαζιών ρουχισμού με αντίστοιχα εστίασης», λέει ο κ. Βασίλης Ευαγγέλου, διευθύνων σύμβουλος αλυσίδας ζαχαροπλαστικής. «Η τάση αυτή εντείνεται εν μέσω οικονομικής κρίσης. Μάλιστα η τάση του κλάδου αρτοποιημάτων είναι ανοδική και αποτυπώνεται και στον αριθμό αντίστοιχων καταστημάτων που έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια. Βασικός εν τούτοις παράγοντας για τη βιωσιμότητά τους είναι η σχέση ποιότητας – τιμής. Δεδομένης της μεγάλης πλέον προσφοράς, οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν τα καταστήματα εκείνα που τους προσφέρουν ποιότητα προϊόντων που συνάδουν με τις τιμές τους».

Η κρίση όμως και η υψηλή φορολογία δημιούργησαν πρόβλημα σε αρκετές αλυσίδες και καταστήματα εστίασης, αλλά αυτή την περίοδο παρατηρείται μια βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος που σημαίνει και αύξηση πωλήσεων στα εστιατόρια. Ειδικά, το delivery παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, ακόμη και την περίοδο της κρίσης, όπου οι πωλήσεις του ενισχύονται, λόγω της στροφής των Ελλήνων από το έξω στο σπίτι. Οσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κουζίνες, πρώτο είναι το σουβλάκι, ακολουθεί η πίτσα, ο καφές και το burger.

Μία άλλη τάση που καταγράφεται στον χώρο της εστίασης σήμερα στην Ελλάδα είναι η στροφή των επιχειρηματιών αλλά και των καταναλωτών προς το φαγητό δρόμου (street food). Στη χώρα μας, λόγω μόδας που ήρθε από έξω και λόγω επιχειρηματικής ανάγκης των Ελλήνων να ασχοληθούν με κάτι φρέσκο και νέο, τον τελευταίο χρόνο ανοίγουν καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, στο Κολωνάκι, στο Χαλάνδρι και αλλού, που προσφέρουν σε οικονομικές τιμές εναλλακτικές λύσεις γρήγορου φαγητού, με πιο προχωρημένες γεύσεις, στο πλαίσιο της πιο έθνικ και υγιεινής διατροφής.

Πηγή: iefimerida.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook