Σημαντικές προοπτικές στην κρουαζιέρα βλέπει σε Χανιά και Ηράκλειο, η Royal Caribbean

σημαντικές-προοπτικές-στην-κρουαζιέ-44211

krouazieraΤα λιμάνια του Ηρακλείου και των Χανίων είναι μεταξύ των ελληνικών λιμανιών που καταγράφουν ήδη θετικές επιδόσεις και μπορούν να βάλουν υποψηφιότητα στα πακέτα των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής και ανάπτυξης νέων συμφωνιών της Royal Caribbean Cruises Ltd, John Tercek.

Ο κ Tercek, κάλεσε την Ελλάδα να μην μείνει εκτός από την “επόμενη μέρα” της κρουαζιέρας εξηγώντας πως πλέον η τάση που ακολουθείται από τους κολοσσούς της κρουαζιέρας είναι να παραγγέλνουν όλο και μεγαλύτερα πλοία, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να διακινούν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών, συνεπώς τα λιμάνια μας πρέπει να μεγαλώσουν για να δεχθούν τέτοιου μεγέθους πλοία.

O John Tercek, είπε, στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΤΕ, πως οι ελληνικοί λιμένες διατηρούν μεγάλες δυνατότητες προώθησης του θαλάσσιου τουρισμού, υπό την προϋπόθεση οτι θα γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό, και κυρίως για την επέκταση των προβλητών τους , ώστε οι εταιρείες κρουαζιέρας να μπορούν να περιλαμβάνουν τους ελληνικούς προορισμούς στο πρόγραμμά τους.

krouaziera_Η Royal Caribbean – που είναι ένας αμερικανικός κολοσσός ,η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, η οποία διαχειρίζεται το 23,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας-έχει παραγγείλει από το Μάιο το τέταρτο πλοίο κατηγορίας Oasis, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου, το οποίο έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει έως 6.300 επιβάτες και περίπου 2.400 μέλη πληρώματος.

Σύμφωνα με τον John Tercek, οι ελληνικοί προορισμοί κρουαζιέρας που μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των ξένων ομίλων, δεν θα πρέπει να εξαντλούνται μόνο στα λιμάνια του Πειραιά και της Σαντορίνης. Όπως εξήγησε, τα Χανιά, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, καταγράφοντας ήδη θετικές επιδόσεις, μπορούν να βάλουν υποψηφιότητα στα πακέτα των εταιρειών.

Ο ανταγωνισμός πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο την επόμενη περίοδο. Όπως διαπιστώνει η Royal Caribbean Cruises, στο παιχνίδι των μεριδίων κρουαζιέρας μπαίνει πλέον, μετά τη Μεσόγειο και την Καραϊβική, και η Αυστραλία.

Η είσοδος νέων προορισμών δεν είναι τυχαία: η ζήτηση στον κλάδο της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο έχει καταγράψει μέσα στην τελευταία δεκαετία ανάπτυξη κατά 77 ποσοστιαίες μονάδες. Επιπλέον, όπως δείχνουν τα στατιστικά δεδομένα που δημοσιεύει η Παγκόσμια Ένωση Κρουαζιέρας, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας αυξήθηκε από 12 εκατ. σε 21,3 εκατ.

Φέτος η Ελλάδα αναμένει περίπου 2,5 εκατ. επισκέπτες και παρά το γεγονός πως αποτελεί τον τρίτο πιο δημοφιλή προορισμό της Μεσογείου, υπολείπεται αρκετά σε σύγκριση με την Ιταλία και την Ισπανία.

Το μερίδιο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά το 2013 διαμορφώθηκε σε 14,8%, έναντι 17% πριν από δύο χρόνια. Πέρσι η μείωση των επιβατών οδήγησε τα έσοδα του κλάδου σε κάμψη 2,3%, στα 574 εκατ. (από 588 εκατ. το 2012 και 605 εκατ. το 2011), επίπεδο που τοποθέτησε την Ελλάδα στην 7η θέση της Ευρώπης.

Η χώρα υστερεί σημαντικά κυρίως στον τομέα του home port. Η χρήση των ελληνικών λιμανιών από τα κρουαζιερόπλοια ως σημεία διέλευσης και όχι ως αφετηρίες θεωρείται το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ελληνικής κρουαζιέρας. Το τελευταίο έτος οι επιβάτες που αναχώρησαν από ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε μόλις 212 χιλ, όταν η Ιταλία μετρά περίπου 2 εκατ. επιβάτες.

Πηγή: capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook