Το Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης προτείνει η Ελλάδα για χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

το-βόρειο-οδικό-αξονα-κρήτης-προτείνε-181102

voak1Στη λίστα με 174 μεγάλα έργα, αξίας περίπου 41 δισ. ευρώ, τα οποία έχει προτείνει η Ελλάδα, για το πακέτο Juncker των 300 δισ. ευρώ, περιλαμβάνεται και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του capital.gr

Σύμφωνα με το δημοσίευμα «το θέμα τίθεται σήμερα επί τάπητος στη Σύνοδο Κορυφής, η οποία τελεί όμως υπό τη σκιά… των πολιτικών εξελίξεων στην Αθήνα.

Η ειδική ομάδα της ΕΕ θα υποδείξει 2.000 πιθανά σχέδια αξίας 1,3 τρισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, δεν θα «περάσουν» όλα τις… εξετάσεις. Εκτιμάται ότι σχέδια αξίας μεγαλύτερης των 500 δισ. ευρώ ανά την ΕΕ θα μπορούσαν να υλοποιηθούν τα επόμενα τρία χρόνια.

Στη «δεξαμενή» επενδυτικών σχεδίων καταγράφονται επενδύσεις που έχουν ένα κοινό πρόβλημα: απουσία χρηματοδότησης.

Μπορεί η λίστα να τροποποιηθεί και κάθε σχέδιο θα πρέπει να αξιολογηθεί προσεκτικά προτού να θεωρηθεί επιλέξιμο για χρηματοδότηση.

Το ελληνικό πακέτο

Περιλαμβάνει 174 σχέδια αξίας 41,49 δισ. ευρώ που επικεντρώνονται στην ενέργεια, τις μεταφορές, τις κοινωνικές υποδομές (σημ. ακόμη και σε αποκατάσταση από σεισμούς), τις νέες τεχνολογίες, την προστασία του περιβάλλοντος και σε διάφορα άλλα πεδία που ζήτησαν οι Βρυξέλλες.

Πολλά από αυτά είναι μέρος από τα λεγόμενα έργα προτεραιότητας τα οποία δεν θα γίνουν ή τα λεφτά δεν φτάνουν, ενώ άλλα είναι έργα του ΕΣΠΑ που καθυστερούν και άλλα είναι νέα έργα.

Μεταξύ αυτών:

· Ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων λόγω μερικής έλλειψης χρημτοδότησης

· Ενεργειακή διασύνδεση ( Νότια Καβάλα, εγκατάσταση υπόγειας αποθήκευσης, αγωγός TAP εγκατάσταση μονάδων ανανεώσιμων πηγών κλπ)

· Επέκταση Αττικό Μετρό (νέα Γραμμή 4 )

· Επέκταση της γραμμής του τραμ της Αθήνας από το Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου στα

Άνω Πατήσια αλλά και στα Νότια Προάστια

· Δημιουργία Τραμ στα Ιωάννινα

· Οδικός Άξονας Βόρειας Κρήτης

· Οδικός άξονας που θα συνδέει την εθνική με την Αλβανία

· Θεσσαλονίκη, εσωτερικός δακτύλιος, αναβάθμιση και κατασκευή νέας οδού.

· Σαλαμίνα, οδική σύνδεση με Πέραμα

· Αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Αθηνών στα Νότια Προάστια του Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης κ.λπ.

· Κατασκευή οδικου άξονα στην Χαλκίδα

· Ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του ΟΣΕ

· Ευρυζωνικά δίκτυα

· Ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών υποβρύχιας σύνδεσης των μεγάλων νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

· Δημιουργία κέντρων καινοτομίας στα πανεπιστήμια, δημιουργία πάρκων καινοτομίας

· Επενδύσεις σε εκπαίδευση και κατάρτιση με εισαγωγή και νέων τεχνολογιών και ψηφιακά σχολεία

· Ανάπτυξη τουριστικών υποδομών (πχ μαρίνες, κρουαζιέρας) αλλά και ιδιωτικών επενδύσεων.»

 

Πηγή: capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook