Χανιά | Δημοψήφισμα για το Αεροδόμιο ζητά ο Γιάννης Σαρρής

χανιά-δημοψήφισμα-για-το-αεροδόμιο-ζη-168424

sarris papantonakis rizos«Να εκφραστεί ο κόσμος πάνω στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του Αεροδρομίου» ζήτησε ο επικεφαλής της «Πρωτοβουλίας Πολιτών: Πρώτα ο Άνθρωπος», στο πλαίσιο της συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων, όταν ο Δήμαρχος έφερε προς έγκριση την επιστολή όλων των φορέων της αυτοιοίκησης Χανίων και Ρεθύμνου, με την οποία ζητούν από τον Πρωθυπουργό, την ματαίωση της διαδικασίας.

Η Πρωτοβουλία Πολιτών τόνισε την ανάκγη να υπάρξει επόμενη συζήτηση για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, κάτι για το οποίο δεσμεύτηκε ο πρόεδρος του Δ.Σ. Μάλιστα, ο κ. Σαρρής, πρότεινε την διεξαγωγή δημοψηφίσματος, ώστε να τοποθετηθεί ο Χανιώτικος λαός για το θέμα ενώ σήμερα, επανήλθε με νέα ανακοίνωση, όπου αναφέρονται τα εξής:

«Το αεροδρόμιο Χανίων μπήκε στη λίστα με τα αεροδρόμια προς «αξιοποίηση», ενώ είχε εξασφαλιστεί μία προίκα ύψους 100 εκατ. προς τον όποιο επενδυτή, με το έργο του ΕΣΠΑ και παρά το ότι εξαρχής ήταν γνωστό το νομικό ζήτημα που προκύπτει για την ιδιωτικοποίηση έργων που έχουν επωφεληθεί του ΕΣΠΑ. Το αεροδρόμιο μας ήταν στη λίστα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) από το 2012, στην ιστοσελίδα του διαβάζαμε ότι «η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Μετά από μία τέτοια αποκρατικοποίηση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει το ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του παρόχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας».

Το νομοσχέδιο που αφορά και την ιδιωτικοποίηση του χανιώτικου αερολιμένα ψηφίστηκε στις 4 Απριλίου του 2013 με τίτλο «Διαμόρφωση Φιλικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις». Στο νομοσχέδιο προστέθηκε με τη μορφή τροπολογίας το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και σύστασης της Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (ΑΕΔΙΠΑ). Η νομοθετική αυτή παρέμβαση, που έγινε, κατά τον κ. Χατζηδάκη, στο όνομα της ανάδειξης των τοπικών αεροδρομίων σε τοπικούς «πόλους ανάπτυξης», αδιαφορεί εντελώς για τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών για ασφαλείς και φτηνές μεταφορές, ειδικά σε καιρό κρίσης, και αποδυναμώνει σημαντικά τον οικονομικό ρόλο που διαδραματίζουν τα αεροδρόμια μέσα από τη συμβολή τους στη μεταφορά εμπορευμάτων και στον τουρισμό.

Το πέρασμα του δημόσιου αεροδρομίου Χανίων σε χέρια ιδιωτών όχι μόνο δεν διασφαλίζει καθόλου, αντίθετα υπονομεύει  την τιμολογιακή του πολιτική, που ως σήμερα προσελκύει λόγω των εκπτώσεών του (έως και κατάργηση των τελών προσγείωσης και παραμονής) εταιρείες χαμηλού κόστους, που συμβάλλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης για το νομό Χανίων αλλά και για ολόκληρη την Κρήτη. Η δημόσια διαχείριση του αεροδρομίου Χανίων όχι μόνο δεν εμποδίζει τη λειτουργία του ως τοπικού πόλου ανάπτυξης, όχι μόνο είναι κερδοφόρα για το Δημόσιο, αλλά διασφαλίζει και τα συμφέροντα των εταιρειών χαμηλού κόστους, που δημιουργoύν στα Χανιά σταθμό βάσης στην Ελλάδα, κάτι που αποτελεί επιτυχία, μεταξύ άλλων, και της δημόσιας διοίκησης της ΥΠΑ στα Χανιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μοναδικό ιδιωτικοποιημένο αεροδρόμιο της χώρας, το αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», αύξησε υπερβολικά την τιμολογιακή του πολιτική, με αποτέλεσμα να απολέσει ένα μεγάλο μέρος της κίνησής του. Μάλιστα, η πώληση του αεροδρομίου Χανίων, σε συνδυασμό με τη μεθόδευση για τη διάλυση της ΥΠΑ, δεν εξασφαλίζει ούτε την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα αεροδρόμια, ούτε την προσφορά νέων θέσεων εργασίας.

Ανακαλώντας αυτό το μικρό ιστορικό διαπιστώνουμε ότι δυστυχώς οι τοπικοί θεσμικοί παράγοντες, αυτοδιοικητικοί και μη, δεν επαγρυπνούσαν, ως όφειλαν, για να αντιταχθούν εγκαίρως και αποτελεσματικά, αλλά περίμεναν να δημιουργηθεί κλίμα για να αναγκαστούν να πάρουν θέση όψιμα, όταν και τα χρονικά περιθώρια θα είναι πιεσμένα. Παράλληλα, οι τοπικοί βουλευτές της συγκυβέρνησης ψήφισαν το νομοσχέδιο που προβλέπει την παραχώρηση του αερολιμένα Χανίων.

Έτσι, έως το τέλος του Σεπτέμβρη, το αεροδρόμιο «Γιάννης Δασκαλογιάννης» αναμένεται να χαριστεί πακέτο με άλλα αεροδρόμια, το σύνολο 7. Μάλιστα, το τίμημα της πώλησης θα είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με την ετήσια κερδοφορία του αεροδρομίου. Οι προσφορές θα ανοίξουν τις επόμενες μέρες, οι κοινοπραξίες είναι γνωστές και σε μία από αυτές συμμετέχει και η ΑΚΤΩΡ, η εταιρεία δηλαδή που κατασκευάζει το έργο επέκτασης. Προκειμένου, δε, να ξεπεραστεί το νομικό πρόβλημα λόγω του χρηματοδοτούμενου από το ΕΣΠΑ έργου που υλοποιείται στο αεροδρόμιό μας, πρέπει να καθοριστεί ένα «εύλογο τίμημα», πράγμα που δεν έγινε ως τώρα παρά τη σύσταση αρμόδιας επιτροπής.

(…) Για εμάς δεν νοείται κλιμάκωση αγώνα χωρίς τη συμμετοχή των πολιτών, χωρίς δηλαδή την έκφραση της γνώμης και της αγωνιστικότητας εκείνων των οποίων τα συμφέροντα θίγονται κατά κράτος από την ιδιωτικοποίηση του χανιώτικου αερολιμένα. Γι’ αυτό, εκτός από τις δημόσιες δεσμεύσεις, καλούμε τους αυτοδιοικητικούς φορείς, το δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο, χωρίς καθυστερήσεις, να διενεργήσουν τοπικό δημοψήφισμα για να αποφασίσει ο χανιώτικος λαός αν θέλει να πουλήσει το αεροδρόμιο του. Αυτήν την πρόταση διατυπώσαμε ήδη στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και σκοπεύουμε να την καλλιεργήσουμε περαιτέρω, εφαρμόζοντας στην πράξη τη δημοκρατία και τη συμμετοχή των πολιτών σε αποφάσεις που αφορούν κρίσιμα ζητήματα. Παράλληλα, καλούμε και τους άλλους δήμους της Δυτικής Κρήτης να διενεργήσουν αντίστοιχα δημοψηφίσματα, αλλά και τους ίδιους τους πολίτες να κλιμακώσουν τη διαμαρτυρία τους με μαζικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις οποιασδήποτε μορφής, όπως π.χ. καθολικό κλείσιμο καταστημάτων και απεργία.»

zarpa.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook