Χανιά | Ποιος στρώνει χαλκό «από χρυσάφι» στην Πλατεία Κιουτσούκ Χασάν;

χανιά-ποιος-στρώνει-χαλκό-από-χρυσάφ-169924

plateia giali tzamisi halkos coverΈντονη δυσαρέσκεια προκαλεί σε πολίτες και εκπροσώπους φορέων, η απόφαση της απελθούσας Δημοτικής Αρχής να οριοθετήσει στο Ενετικό Λιμάνι την «παλαιά ακτογραμμή» με μία κυματιστή γραμμή από χαλκό Ιταλίας που στοίχισε περίπου… 17 χιλιάδες ευρώ!

plateia giali tzamisi halkos1«Η ανύπαρκτη αρχαιολογία απαίτησε με την μελέτη που ενέκρινε το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο την οριοθέτηση της «δήθεν» παλαιάς ακτογραμμής με πλάκες χαλκού εξ’ Ιταλίας που στοίχισαν περί τις 17.000 ευρώ και κατέστρεψε με τις κακοτεχνίες του εργολάβου τις παλαιές πλάκες Βεζουβίου τρείς μήνες μετά την τοποθέτηση τους», σχολιάζει ο χρήστης Chania Crete by Nikos που τράβηξε και ανήρτησε στο facebook τις φωτογραφίες, θέτοντας το εξής ερώτημα: «Θα παραλάβει η νέα δημοτική αρχή μέσω του λιμενικού ταμείου αυτό το έκτρωμα σπατάλης και κακοτεχνίας…;

plateia giali tzamisi halkos

Η παρέμβασή του, η οποία άρεσε σε εκατοντάδες Χανιώτες, άνοιξε μια μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα, προκαλώντας μάλιστα και την παρέμβαση του αρχαιολόγου και πρώην Προισταμένου της Εφορείας Βυζαντινών αρχαιοτήτων, Μιχάλη Ανδριανάκη: «Δεν ξέρω τίνος είναι η ιδέα. Θεωρώ ότι είναι λάθος τα εξής πράγματα:1) Η ακτογραμμή δεν ήταν ποτέ ακριβώς έτσι, ακόμη και αν φαίνεται σε χαλκογραφίες (που δεν αποδίδουν συνήθως την πραγματικότητα, όπως οι παλιές-1860-φωτογραφίες) και το σχήμα της δεν ήταν ημικυκλικό, όπως φαίνεται. Αν θέλεις να την τοποθετήσεις, κάνεις διασκοπήσεις με το Πολυτεχνείο και τη βρίσκεις ακριβώς. (2) Η διαφοροποίηση μπορούσε να γίνει διαφορετικά, πιο φτηνά και χωρίς καταστροφή των αυθεντικών πλακών Βεζουβίου, τις οποίες σώσαμε «από του χάρου τα δόντια» πριν μερικά χρόνια, όταν το τότε Λιμενικό τις κατέστρεφε: Πλάκες Βεζουβίου στο χώρο της «στεριάς», καινούριες (και συμβατές) πλάκες στον υποτιθέμενο χώρο της θάλασσας και μια ταινία λίγο διαφορετική από πέτρα να τις οριοθετείς. Είναι πολύ σαφέστερο. Τώρα, όπως είναι, οι πλάκες του Βεζουβίου «μπαίνουν στη θάλασσα» και συναντούν κάπου «έτσι χωρίς λόγο» τις καινούριες. (3) Δεν εφαρμόζεις «δυο μέτρα και δυο σταθμά». Δηλαδή δεν αναδεικνύεις (και μάλιστα χωρίς προηγούμενη έρευνα ως προς την ακρίβεια της πορείας της) μια υποτιθέμενη παλιά ακτογραμμή (ποιός θα το καταλάβει κιόλας;) και λίγο παραπέρα σε ανάλογη μελέτη, αγνοείς την ύπαρξη κάτω από τους κυβόλιθους των τοίχων (όχι των θεμελίων) ενός από τα σημαντικότερα στο είδος τους διεθνώς (9-10 νεώρια) μνημείου. Φροντίζεις και εκεί να δηλώσεις με κάποιο τρόπο την κάτοψη στην πλακόστρωση και να εντάξεις σε αυτήν τα σωζόμενα επτά και το τελευταίο δυτικά (Μεγάλο Αρσενάλι). Με τον τρόπο αυτό και χωρίς πολλές επεξηγήσεις δίνεις την πραγματική διάσταση και επανεντάσσεις ένα μεγάλο μνημείο (17 νεώρια) στο χώρο του. Ασε που δεν πολυπειράζεις μια πλατεία, που σώζει την παραδοσιακή της μορφή με τους αρχικούς κυβόλιθους για σχεδόν εκατό χρόνια και δεν την κάνεις σύγχρονη. Αυτά φυσικά θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί ως όροι στην προκήρυξη της Μελέτης για την πλατεία Κατεχάκη από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων. Αυτά…»

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του Δήμου, η πρόταση της διαμόρφωσης, βασίστηκε στο σκεπτικό της αναβίωσης του «ίχνους» της θάλασσας πάνω στην Πλατεία και οργανώθηκε γύρω από τα κυρίαρχα μνημειακά στοιχεία της πλατείας, το τέμενος και το τείχος του Καστελιού και την ανάκτηση της μνήμης του φυσικού ορίου μεταξύ στεριάς και θάλασσας.

Σύμφωνα με την κοινή λογική… αυτά γίνονται και θα συνεχίσουν να γίνονται όσο δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο και ενιαία μελέτη για την Παλιά Πόλη, το υπ’ αριθμόν «ένα» αξιοθέατο των Χανίων, θα γίνεται «θύμα» της προσωπικής αισθητικής των εκάστοτε υπευθύνων…

zarpa.gr

 

 

 

4 thoughts on “Χανιά | Ποιος στρώνει χαλκό «από χρυσάφι» στην Πλατεία Κιουτσούκ Χασάν;

  1. ας μας πει ο Ανδριανάκης ποιος έδωσε την άδεια να ξηλωθούν οι πλάκες Βεζουβίου την πρώτη φορά

    επίσης ας μας πει για το θέατρο που έφτιαξε που ούτε βλέπεις ούτε ακούς

    έλεος πια με τους δεινόσαυρους που κυριαρχούσαν στην πόλη

  2. Ο χαλκός οξειδώνεται. Συνειδητά τοποθετήθηκε αυτό το υλικό ώστε με την πάροδο του χρόνου να μην είναι τόσο γυαλιστερό και να μοιάζει πιο φυσικό με χρώματα παρόμοια με το μπλε της θάλασσας.Οσο για τον κ.Ανδρεαδάκη, δεν είναι σε θέση να αμφισβητεί αποφάσεις του ΚΑΣ (κεντρικού αρχαιολογικού συμβουλίου) την στιγμή που ο ίδιος με τα προσόντα που διαθέτει δεν θα μπορούσε όυτε από έξω να περάσει.Είδαμε τι έκανε στα τείχη, ας γίνει ένα δημοσίευμα για το κόστος, το αποτέλεσμα, την σκοπιμότητα και τον χρόνο των εργασιών.. το κάθε ψωνιο λέει την @@@ του και η κοινωνία θα τον ακούει άκριτα…έλεος, φτάνει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook